Kia Stinger na sebe upoutává pozornost již od té chvíle, kdy se poprvé ukázala na severoamerickém autosalonu v Detroitu. Během prvních jízdních testů se pak ukázalo, že kromě velice zdařilého designu dokáže nabídnout i dostatečný výkon a skvělé jízdní vlastnosti. A zřejmě i díky tomu se automobilce podařilo získat skvělou zakázku.
Právě Kia Stinger se totiž stane novým služebním vozem dálniční policie v australském Queenslandu, kde nahradí dosluhující Holdeny Commodore a Fordy Falcon. Prvních 50 Stingerů přitom začne hlídkovat již tento týden, během následující doby se pak celá flotila rozroste na cca 200 vozidel.
Výkonné sedany dostaly pro službu u policie specifické polepy, majáky a sirénu. Fotky interiéru bohužel nemáme k dispozici, ovšem předpokládat se dá standardní policejní vybavení. Pod kapotou policejních Stingerů bude 3.3 litrová benzínová V6 o standardním výkonu 370 koní (272 kW) a 510 Nm točivého momentu. Zda se policejní varianta dočká vyššího výkonu bohužel netušíme, ovšem už ve standardním nastavení dokáže nabídnout akceleraci z 0 na 96 km/h za 4.7 sekundy a maximální rychlost téměř 270 km/h.
„Stinger si vedl dobře ve všech ohledech a od našich důstojníků dostal ta nejlepší hodnocení," uvedl Mike Keating, asistent komisaře z dopravního oddělení, pro News.com.au. Kia Stinger musela mít skutečně působivé hodnocení, neboť je vůbec prvním zahraničním automobilem, který bude v Austrálii na této pozici sloužit.
Velký podíl na tom má i skutečnost, že Ford ani Holden již nemají v Austrálii své továrny. Policisté se tak při výběru nových služebních vozidel museli porozhlédnout v zahraničí a Kia dokonale využila příležitosti, jak uvádí News.com.au.
Oněch 370 koní pod kapotou bude k nahánění zločinců bohatě stačit, ovšem brzy by se Stinger mohl stát ještě nebezpečnějším. Podle dosud nepotvrzených spekulací by totiž Stinger mohl dostat výkon až 405 koní a hlavně upravený podvozek. Na to si však budeme muset ještě počkat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?