Bugatti Veyron je jedním z nejúchvatnějších produktů automobilového průmyslu, který navzdory novému modelu Chiron stále platí za jeden z nejrychlejších automobilů na světě. Při jeho cenách se však stále více lidí snaží dosáhnout podobných výsledků za zlomek ceny, přičemž občas to dopadá až překvapivě dobře.
Své o tom vědí lidé ze známé americké tuningové společnosti Famous Motorsports, kteří investovali do dvojice Lamborghini Huracen, lehce vyladili jejich motory a poté je postavily v závodu na 1/2 míle (805 metrů) proti luxusnímu a vzácnému Bugatti Veyron Sang Noir.
Samotný Huracan je už v základu jedním z nejrychleji akcelerujících automobilů světa, za což vděčí svému pohonu všech kol a 5.2 litrovému motoru V10. Pokud ale na tenhle úchvatný motor upevníte pořádný kompresor, rázem před vámi bude stát kat nejvýkonnějších supersportů.
Už první závod, ve kterém se proti Veyronu postavil zelený Huracan o výkonu cca 987 koní, byl úchvatnou podívanou. Lamborghini totiž ukázalo, že i za zlomek peněz se dá důstojně konkurovat francouzsko-německému titánovi. Největší překvapení však přišlo v momentě, kdy se proti Veyronu postavil modrý Huracán.
Ten dostal na startovní čáře výhodu zhruba půl délky vozu, kterou dokonale využil. Díky pohonu všech kol se vozy vyřítili kupředu bok po boku a tenhle stav jim vydržel až téměř do cílové rovinky. Na cílové čáře pak kamery naměřily Veyronu rychlost 276 km/h a Huracanu 275 km/h.
Není potřeba přitom zdůrazňovat, že úprava Huracanu vyjde podstatně levněji, než koupě jakéhokoliv Bugatti. Pravdou však zůstává, že lidé, kteří se o nákup podobných automobilů budou zajímat, pravděpodobně nebudou muset šetřit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?