Nová generace Mercedesu třídy G možná není na první pohled tolik revoluční, nicméně pod její kapotou se ukrývá technika, která je konečně hodna 21. století. Ostatně nová třída G je teprve druhou generací, kterou automobilka představila za více jak 40-letou historii tohoto modelu.
Premiéra nového Mercedesu třídy G proběhla již před pár měsíci, nicméně v Ženevě jsme se dočkali evropské premiéry, která mimo jiné odhalila i několik dalších modelů, včetně výkonný varianty Mercedes-AMG G63. A právě tenhle nadupaný model by v kombinaci s novou technikou měl vnést svěží vítr do segmentu.
Pokud byste čekali, že v nové reklamě vyzdvihne automobilka off-roadové schopnosti, musíme vás zklamat. Všichni už totiž nejspíš dobře vědí, že většina majitelů třídy G, zvláště v provedení AMG, s ním vyjede maximálně a rozblácenou polňačku.
Automobilka proto vsadila na jistotu a odprezentovala nejvýkonnější a momentálně nejluxusnější Gčko jako ideálního městského společníka, který vás podrží za všech okolností. Všemu navíc nahrává dramatická hudba, záblesky bouřky a mezi tím zní krásný zvuk přeplňovaného osmiválce.
A právě díky tomuto motoru se dokáže Gčko proměnit z horala do městského závodníka s velice slušným potenciálem. 4.0 litrový motor twin-turbo V8 totiž generuje 585 koňských sil a 850 Nm točivého momentu. Díky tomu se i tohle SUV s aerodynamikou lednice dokáže rozpohybovat z 0 na 100 km/h během 4.5 sekundy a ručička tachometru se zastaví u 220 km/h.
Ovšem ani to nemusí být strop, pokud si zájemci připlatí za balíček AMG Driver's Package, který posune maximální rychlost na 240 km/h. A to už na off-road postavený podle tradiční kuchařky a testovaný v těch nejhorších horských podmínkách není špatné, co myslíte?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?