Vozy v karosářském provedení kombi se většinou vyznačují svou univerzálností a praktičností, ovšem některé z nich také dokáží zaujmout těžko uvěřitelným výkonem, který jim mohou závidět i vozy s mnohem poutavějšími tvary. Ostatně podívejme se na pět skvělých příkladů.
Hlavním trendem trhu s automobily jsou SUV, z nichž často vznikají výkonné deriváty. Ty si kladou za úkol odsunout výkonné kombíky do ústraní, ovšem to se jim nikdy nepovede. Ostré kombíky totiž dokonale klamou vzhledem, svým vnitřním prostorem mnohdy předčí i přerostlá SUV, jejich těžiště je mnohem níž – díky čemuž se lépe ovládají a většinou sebou netahají ani tolik kilogramů nadváhy.
Skvělým důkazem může být třeba tato pětice, která strčí do kapsy i kdejaký sporťák. Začněme ale od toho „nejslabšího“.
Tím by mohl být Mercedes-AMG C63 S AMG.
Kompaktní Cčko s pořádným kufrem dokáže překvapit hned v mnoha ohledech, ovšem největší překvapení se ukrývá pod jeho kapotou: 4.0 litrový motor V8 o výkonu přes 500 koní, který dokáže vybičovat elegantní Mercedes z 0 na 100 km/h během 4.1 sekundy. S tímhle vozem už zkrátka nepřijedete pozdě na poradu, do divadla ani do školky
Porsche Panamera Turbo Sport Turismo
Vůbec první kombík od Porsche vyvolal krátce po svém příchodu ohromný povyk. Prostornější karoserie naroubovaná na základy Porsche Panamera má hned několik verzí, přičemž ta s označením Trubo je tou nejzběsilejší – a to i navzdory váze pohybující se okolo 2 tun. Přeplňovaný motor V8 o výkonu přes 550 koní však stejně dokáže rozhýbat tohoto mamuta z 0 na 100 km/h během 3.8 sekundy.
Audi RS6 Avant Performance
Audi má s rychlými kombíky bohaté zkušenosti, což RS6 Avant dokonale potvrzuje svou akcelerací z 0 na 100 km/h během 3.7 sekund. Tahle Audi toho však dokáže mnohem víc. Cestuje totiž s takovou lehkostí a nenásilností, že vás zbaví jakýchkoliv starostí a vy se můžete plně soustředit na řízení.
Alpina B5 Biturbo
Zatím co BMW se plně soustředí na novou M5, Alpina si vzala do práce starší model a nabídla zákazníkům něco, čemu se jednoduše nedá odolat. Přeplňovaný 4.4 litrový motor V8 totiž posílá na všechny čtyři kola přes 600 koní, díky čemuž Alpina zvládne pokořit z 0 na 100 km/h během 3.6 sekund. To je jen o desetinu pomalejší čas, než za kolik jezdí ten samý model s karoserií sedan. Tenhle drobek na 20-palcových ráfcích navíc dokáže dosahovat maximální rychlosti až 323 km/h.
Mercedes-AMG E63 S
Nejrychlejší kombíkem, tedy alespoň co se akcelerace týče, je však další zástupce ze Stuttgartu: Mercedes-AMG E63 S, který pokoří rychlost 100 km/h během 3.5 sekundy. Bavíme se přitom o jednom z největších a nejluxusnějších kombíků z celého seznamu, který však pod kapotou ukrývá přeplňovaný motor V8 s pohonem na všechna kola.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?