Většina automobilek se u populárních SUV snaží vyzdvihnout hlavně jejich vzhled, komfort , praktičnost a bezpečnost, ovšem stále se najdou i tací, kteří sází na ducha dobrodružství a podnikají se svými vozy dobrodružné výpravy mimo zpevněné silnice. Mezi takové patří samozřejmě Land Rover nebo Jeep, ovšem nově se přidala i Kia se svým omlazeným SUV Sorento.
Dvojice zkušených řidičů se proto vydala do pouště Moab v Utahu, kde se rozhodla pokořit jednu z nejnáročnějších off-roadových tras, tzv. Hell's Gate, neboli pekelnou bránu. Tahle trasa po skalách do přímého kopce je velice zrádná a při menším zaváhání se může stát, že vaše auto přestane dělat kotrmelce až po několikametrovém pádu.
Pokud se zeptáte na doporučení některého ze zkušených off-roadových veteránů, kteří tuto trasu dobře znají, pravděpodobně vám doporučí upravené auto se zvýšeným podvozkem, neboť většina automobilů se buď posadí na břicho, nebo jednoduše nedokáže pokrýt obrovské výkyvy terénu a tak jim chybí trakce.
Ani Kia Sorento však nezůstala v sériovém stavu. Nečekejte ale žádný upravený podvozek nebo vyrámování karoserie, jedinými změnami bylo obutí univerzálních terénních pneumatik, instalace ochranného plechu pod olejovou vanou a odpojení stabilizátorů, čímž se dá dosáhnout lepší práce podvozku v náročném terénu.
Během cesty vzhůru k Hell's Gate pak Kia podávala skvělé výkony a jediné co ji omezovalo byly převisy vpředu i vzadu, neboť občas zavadila nárazníkem o vystouplý kámen či skálu. Stoupání na samotnou Hell's Gate pak bylo zážitkem samo o sobě.
Málokdo z přihlížejících věřil, že městské SUV by si mohlo s náročným terénem poradit, ovšem KIA se nezastavitelně hrnula kupředu. Čas od času sice ztrácela trakci, řidič si musel najíždět jinak a kola byla na hranici přilnavosti, nicméně Sorento to nakonec dokázalo a k údivu většiny se bezpečně vyšplhalo až nahoru. Úsměvné že, že až nahoře přišel největší karambol, který částečně odtrhl kus zadního nárazníku.
I tento pokus pak krásně ukazuje, jak moc během let KIA zvýšila technickou úroveň a vybavenost svých automobilů. Pokud jste tedy dřív tuhle automobilku přehlíželi, teď je rozhodně ten správný čas začít ji brát s naprostou vážností.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?