Automobilkám Volkswagen a Audi se konečně podařilo najít způsob, jak znovu vrátit do oběhu některé modely SUV s 3.0 litrovými diesely. A aby se jejich výprodej urychlil, nabízejí obě automobilky slevy v desítkách procent. Bohužel pro nás se však situace dotýká pouze amerického trhu. Tamní zákazníci však získají možnost pořídit reprezentativní SUV s výraznou slevou.
Zprávu přinesl web Jalopnik, kterému se podařilo získat zajímavé informace od kontaktu z CarsDirect.com. Podle důvěryhodných informací se do oběhu mají vrátit stovky téměř nových SUV, které však kvůli ekologicky-problémovým motorů musely být odstaveny. Problémy s motory a jejich emisemi už se však podařilo vyřešit, takže zpátky do prodeje zamíří stovky "nových" reprezentativních SUV značky Volkswagen a Audi.
Protože však modely delší dobu stály, rozhodly se obě automobilky jejich prodej uspíšit slevami. V případě se jedná o slevy až o 25 % z prodejní ceny, v závislosti na roku výroby. Modely vyrobené v roce 2014 budou prodávány s 25% slevou, modely z roku 2015 s 20% slevou a modely z roku 2016% dostanou 15% slevu.
Příklad si můžeme ukázat na VW Touareq TDI Sport z roku 2014, který stál nový 51160 dolarů (cca 1,1 milionu). Jeho motor přitom disponoval výkonem 241 koní, točivým momentem 550 Nm a spotřeba se pohybovala okolo 8.1 litru na 100 kilometrů. Po započtení 25% slevy srazí zákazníci částku o cca 278000 korun.
Podobné slevy však dosáhne jen pár vyvolených, neboť nabídka "nových" modelů vyrobených mezi lety 2014 až 2015 je značně omezená (cca 20 kusů). Lépe jsou na tom ale modely vyrobené v roce 20016, kterých je na trhu zhruba 200. O něco lépe na tom budou zájemci o modely 3.0 litrové Audi Q7. Modelů vyrobených mezi lety 2014 až 2015 se totiž dochovalo cca 200 a slevy mohou dosahovat až 15000 dolarů, tedy cca 323000 korun.
Velkou neznámou však zůstává, co se stane s vozy Porsche Cayenne vybavenými stejným motorem. Stejně tak ještě není vyřešen problém reprezentativních sedanů Audi A6, A7 a A8, které byly vybaveny starším typem 3.0 litrového dieselu, pro který ještě nebyla schválena úprava na "ekologický" režim.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?