Automobil na který se díváme nese název "Deep Orange 7" a jedná se o koncept automobilu značky MINI v budoucnosti vzdálené zhruba 25 let a více. Design je samozřejmě otázkou vkusu, ovšem zpracování a řada technických vylepšení si rozhodně pochvalu zaslouží.
Na posledním konceptu z řady Deep Orange se podílelo celkem 18 studentů dvouletého magisterského programu v oboru automobilového inženýrství na vysoké škole "Clemson University".
Vize automobilu Mini z budoucnosti vzdálené cca 25 let a více dostala název Deep Orange 7 a kromě studentů z Clemson University se na ní podíleli i studenti umělecké vysoké školy ArtCenter v Passadeně, Kalifornie. A zatímco design vozu nemusí oslovovat úplně všechny (například nás absolutně minul), podle obou škol je spolupráce tímto způsobem klíčová. Studenty totiž připravuje na spolupráci s experty z jiných odvětví, která je během profese v tomto oboru bezpochyby čeká.
Pojďme se ale přesunout k samotnému konceptu a hlavně jeho vlastnostem, které jsou poměrně zajímavé. Uvnitř vozu nalezneme sice jen čtyři sedadla, nicméně ostatní prostor je zde vyloženě královský. Kromě klasického kufru v zadní části nalezneme úložný prostor i vpředu, kam si mohou cestující umisťovat věci, které chtějí mít po ruce nebo které je mají reprezentovat.
Před řidičem je umístěna elegantní a designově čistá plovoucí palubní desky, která by měla nabízet virtuálního asistenta nazvaného "Mini Face". Ten by měl být řidiči k dispozici prostřednictvím holografického displeje, který půjde ovládat i pouhými gesty.
Zde však inovace nekončí. Zmínku zaslouží i modulární platforma, která umožňuje jednoduchou stylizaci vozu během výroby a také možnost uložení široké palety motorů, od spalovacích přes plug-in hybridní až po čistě elektrické pohonné jednotky.
Julian Weber, zástupce automobilky BMW přidělený k projektu, se vyjádřil v tom smyslu, že spolupráce se studenty na projektu Deep Orange 7 byla skvělá zkušenost. Všichni prý tvrdě pracovali a projevovali obrovskou dávku kreativity a profesionálního přístupu zároveň.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?