Automobil na který se díváme nese název "Deep Orange 7" a jedná se o koncept automobilu značky MINI v budoucnosti vzdálené zhruba 25 let a více. Design je samozřejmě otázkou vkusu, ovšem zpracování a řada technických vylepšení si rozhodně pochvalu zaslouží.
Na posledním konceptu z řady Deep Orange se podílelo celkem 18 studentů dvouletého magisterského programu v oboru automobilového inženýrství na vysoké škole "Clemson University".
Vize automobilu Mini z budoucnosti vzdálené cca 25 let a více dostala název Deep Orange 7 a kromě studentů z Clemson University se na ní podíleli i studenti umělecké vysoké školy ArtCenter v Passadeně, Kalifornie. A zatímco design vozu nemusí oslovovat úplně všechny (například nás absolutně minul), podle obou škol je spolupráce tímto způsobem klíčová. Studenty totiž připravuje na spolupráci s experty z jiných odvětví, která je během profese v tomto oboru bezpochyby čeká.
Pojďme se ale přesunout k samotnému konceptu a hlavně jeho vlastnostem, které jsou poměrně zajímavé. Uvnitř vozu nalezneme sice jen čtyři sedadla, nicméně ostatní prostor je zde vyloženě královský. Kromě klasického kufru v zadní části nalezneme úložný prostor i vpředu, kam si mohou cestující umisťovat věci, které chtějí mít po ruce nebo které je mají reprezentovat.
Před řidičem je umístěna elegantní a designově čistá plovoucí palubní desky, která by měla nabízet virtuálního asistenta nazvaného "Mini Face". Ten by měl být řidiči k dispozici prostřednictvím holografického displeje, který půjde ovládat i pouhými gesty.
Zde však inovace nekončí. Zmínku zaslouží i modulární platforma, která umožňuje jednoduchou stylizaci vozu během výroby a také možnost uložení široké palety motorů, od spalovacích přes plug-in hybridní až po čistě elektrické pohonné jednotky.
Julian Weber, zástupce automobilky BMW přidělený k projektu, se vyjádřil v tom smyslu, že spolupráce se studenty na projektu Deep Orange 7 byla skvělá zkušenost. Všichni prý tvrdě pracovali a projevovali obrovskou dávku kreativity a profesionálního přístupu zároveň.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.