Automobil na který se díváme nese název "Deep Orange 7" a jedná se o koncept automobilu značky MINI v budoucnosti vzdálené zhruba 25 let a více. Design je samozřejmě otázkou vkusu, ovšem zpracování a řada technických vylepšení si rozhodně pochvalu zaslouží.
Na posledním konceptu z řady Deep Orange se podílelo celkem 18 studentů dvouletého magisterského programu v oboru automobilového inženýrství na vysoké škole "Clemson University".
Vize automobilu Mini z budoucnosti vzdálené cca 25 let a více dostala název Deep Orange 7 a kromě studentů z Clemson University se na ní podíleli i studenti umělecké vysoké školy ArtCenter v Passadeně, Kalifornie. A zatímco design vozu nemusí oslovovat úplně všechny (například nás absolutně minul), podle obou škol je spolupráce tímto způsobem klíčová. Studenty totiž připravuje na spolupráci s experty z jiných odvětví, která je během profese v tomto oboru bezpochyby čeká.
Pojďme se ale přesunout k samotnému konceptu a hlavně jeho vlastnostem, které jsou poměrně zajímavé. Uvnitř vozu nalezneme sice jen čtyři sedadla, nicméně ostatní prostor je zde vyloženě královský. Kromě klasického kufru v zadní části nalezneme úložný prostor i vpředu, kam si mohou cestující umisťovat věci, které chtějí mít po ruce nebo které je mají reprezentovat.
Před řidičem je umístěna elegantní a designově čistá plovoucí palubní desky, která by měla nabízet virtuálního asistenta nazvaného "Mini Face". Ten by měl být řidiči k dispozici prostřednictvím holografického displeje, který půjde ovládat i pouhými gesty.
Zde však inovace nekončí. Zmínku zaslouží i modulární platforma, která umožňuje jednoduchou stylizaci vozu během výroby a také možnost uložení široké palety motorů, od spalovacích přes plug-in hybridní až po čistě elektrické pohonné jednotky.
Julian Weber, zástupce automobilky BMW přidělený k projektu, se vyjádřil v tom smyslu, že spolupráce se studenty na projektu Deep Orange 7 byla skvělá zkušenost. Všichni prý tvrdě pracovali a projevovali obrovskou dávku kreativity a profesionálního přístupu zároveň.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.