Pokud je řeč o automobilce Rolls-Royce, většinu z nás jistě napadnou slova jako luxus, komfort, ušlechtilost, aristokracie nebo cenovka s velkým počtem desetinných míst. Tyto prémiové britské vozy jsou však i o designu, který je s nimi pevně spjat po celá desetiletí jejich existence.
V nabídce automobilky tak nenajdete jediný vyloženě ošklivý vůz, ačkoliv každému oku může lahodit něco jiného. Naprostým extrémem pak byl Rolls-Royce Sweptail, kupé s unikátní a na zakázku stavěnou karoserií, které si užívá jediný člověk na světě.
Design vozů se dvěma R však nezaměstnává pouze designéry v automobilce, aristokraty či ropné magnáty, ale také řadu designérů za monitory počítačů, kteří pravidelně vytváří jakési okénko do budoucnosti, které ukazuje možné cesty, kterými by se automobilka mohla dříve či později vydat.
Řada z těchto konceptů nestojí ani za zmínku, nicméně koncept Exterion, který na web Behance.net umístil Sergey Dvornytsky, je uměleckým dílem se vším, co k tomu patří.
Na řadě míst je patrná inspirace současným designovým jazykem automobilky, ovšem v řadě detailů se ukrývají inovace, která nás za pár let čekají. Skvělým příkladem může být přední maska, která si sce stále drží své aristokratické tvary, avšak její výplň už netvoří stříbrná mřížka chladiče, ale zajímavý design. Ostatně s nástupem elektromobilů už ani nebude co chladit.
Pokud se podíváme na vůz z boku, nelze si nevšimnout aerodynamických krytů kol, které mají zřejmě posloužit k vyššímu dojezdu na jedno nabití. Zajímavým detailem je i dělení karoserie na tmavou a modrou část, přičemž tmavá obklopuje celý vůz, od prahů, přes masku, kapotu, sklo, střechu až po víko zavazadlového prostoru.
Neopomenutelným prvkem tohoto konceptu jsou i světla, přičemž v masce vidíme pouze tenké LED světlomety, zatímco v zadní části vidíme masivní třetí brzdové světlo nad zadním oknem a klasická zadní světla v podobě tenkých LED proužků rámující logo RR.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?