Pokud je řeč o automobilce Rolls-Royce, většinu z nás jistě napadnou slova jako luxus, komfort, ušlechtilost, aristokracie nebo cenovka s velkým počtem desetinných míst. Tyto prémiové britské vozy jsou však i o designu, který je s nimi pevně spjat po celá desetiletí jejich existence.
V nabídce automobilky tak nenajdete jediný vyloženě ošklivý vůz, ačkoliv každému oku může lahodit něco jiného. Naprostým extrémem pak byl Rolls-Royce Sweptail, kupé s unikátní a na zakázku stavěnou karoserií, které si užívá jediný člověk na světě.
Design vozů se dvěma R však nezaměstnává pouze designéry v automobilce, aristokraty či ropné magnáty, ale také řadu designérů za monitory počítačů, kteří pravidelně vytváří jakési okénko do budoucnosti, které ukazuje možné cesty, kterými by se automobilka mohla dříve či později vydat.
Řada z těchto konceptů nestojí ani za zmínku, nicméně koncept Exterion, který na web Behance.net umístil Sergey Dvornytsky, je uměleckým dílem se vším, co k tomu patří.
Na řadě míst je patrná inspirace současným designovým jazykem automobilky, ovšem v řadě detailů se ukrývají inovace, která nás za pár let čekají. Skvělým příkladem může být přední maska, která si sce stále drží své aristokratické tvary, avšak její výplň už netvoří stříbrná mřížka chladiče, ale zajímavý design. Ostatně s nástupem elektromobilů už ani nebude co chladit.
Pokud se podíváme na vůz z boku, nelze si nevšimnout aerodynamických krytů kol, které mají zřejmě posloužit k vyššímu dojezdu na jedno nabití. Zajímavým detailem je i dělení karoserie na tmavou a modrou část, přičemž tmavá obklopuje celý vůz, od prahů, přes masku, kapotu, sklo, střechu až po víko zavazadlového prostoru.
Neopomenutelným prvkem tohoto konceptu jsou i světla, přičemž v masce vidíme pouze tenké LED světlomety, zatímco v zadní části vidíme masivní třetí brzdové světlo nad zadním oknem a klasická zadní světla v podobě tenkých LED proužků rámující logo RR.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?