V roce 1993 se Ferrari prezentovalo na autosalonu ve Frankfurtu zcela novým konceptem 328 Concisco, který byl zajímavým takřka v každém ohledu a jeho zpracování mohlo být rovnou vzorem pro sériovou výrobu. K té ale nikdy nedošlo a tak Concisco zůstalo jediným vozem svého druhu.
Základem pro stavbu Ferrari Conciso se stala platforma vozu Ferrari 328 GTS. Zcela nová hliníková karoserie, za kterou stál německý designér Bernd Michalak, tak byla postavena kolem trubkového rámu. Michalak doufal, že díky této konstrukci přesvědčí Ferrari k výrobě alespoň limitované edice vozidel, k jejichž stavbě by mohlo být využito již existující šasi Ferrari 328.
Návrh na výrobu ale bohužel neprošel, a tak Conciso zůstalo u jediného exempláře - navzdory velkému pozdvižení, které vyvolalo na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1993. Tomu značně napomohla i propracovanost Michalakova projektu a také skutečnost, že koncept byl homologován a mohl legálně na silnice.
Práce na modelu Conciso byla pro uznávané německé designerské studio Bernda Michalaka velmi významnou událostí, neboť chtělo vytvořit sportovní variantu modelu 328, která by byla o 30% lehčí a svou sportovnost dávala najevo už při pouhém pohledu. A obojí se povedlo, design byl nezaměnitelný a díky úspoře váhy zvládalo Conciso akceleraci na 100 km/h pod 5 vteřin a maximální rychlost činila 278 km/h.
Tomu byl podřízen prakticky celý vzhled vozu. Hliníková karoserie tak přišla o střechu, dveře, okna a minimalisticky bylo pojato i čelní sklo. Přední i zadní tvary vozu připomínají tzv. shell design, neboli tvary škeble, kdy vůz od nízkého předku pomalu stoupá až k zadním vyšším partiím.
Vzhledem k tomu, že vůz neměl dveře, museli řidič i pasažér nastupovat přes karoserii - vzhledem k výšce vozidla to ale neměl být výrazný problém. Zajímavým prvkem v interiéru pak ale byly dvě přilby integrované v bocích karoserie. Ty měly plnit hned dvě funkce - ochrannou a komfortní. Vůz totiž postrádal jakýkoliv ochranný rám a jeho nízké sklo by zřejmě při vyšších rychlostech směřovalo nepříjemný vítr přímo do tváří cestujících.
Jaká je ale jízda s Ferrari 328 Conciso ví pouze pár vyvolených, kteří s ním ujeli necelých 10 000 kilometrů. Jeho současný majitel ho však údajně má většinu času vystavený v obýváku, jak uvádí web Bonhams, na kterém je Conciso v současné době vystaveno. Ano, hádáte správně - Conciso totiž v brzké době čeká aukce a změna majitele.
Vůz, pod jehož kapotou je ukryt standardní motor V8 z modelu 328 o objemu 3.2 litru a výkonu 273 koní, poputuje do dražby Chantilly Sale, která proběhne 10. září. Odhadovanou cenu se nám však nepodařilo zjistit.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).