Za peníze si možná štěstí nekoupíte, ovšem pokud byste toužili po replice Shelby Mustang GT500CR z roku 1967 v nezvyklé fialové barvě, pak se vám nějaký ten dolar z ropných vrtů může hodit. Stejně jako šejkovi ze středního východu, který si tento vůz nechal na zakázku postavit.
Sehnat v dnešní ekologií posedlé době nový automobil s klasickou V8 už je docela problém. Pokud jste však šejk ze středního východu, můžete takový problém vyřešit například pořízením repliky Shelby Mustang GT500CR 900S.
Společnost Classic Recreations z Oklahomy, která má stavbu této repliky na svědomí, použila jako základ Ford Mustang z roku 1967, který si vybal sám zákazník ze Saudské Arábie. Ten si také objednal kompletní výbavu ve stylu Shelby a také vcelku unikátní fialovou barvu, kterou výrobce označil "burple".
Pod kapotou se ukrývá 7.0 litrový, kompresorem přeplňovaný motor V8 z dílny Ford Performance, který byl naladěn na 770 koňských sil. Ty přenáší na asfalt 18 palcová kola v pořádně lepivých pneumatikách, za kterými se ukrývají i dostatečně velké brzdy. A protože takto výkonný stroj musí mít i adekvátní zvuk, došlo i na zakázkové výfuky vyvedené před zadní kola.
Pokud by se vám ale takový vůz také líbil a také jste po něm toužili, není problém si ho objednat. Varianta 900S sice začíná na nemalých 249.000 dolarů (5,5 milionu korun), ovšem ceny za repliku klasického GT350CR vyjdou "jen" na 149,000 dolarů (3,3 milionu korun)
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?