Jakmile se Kia Stinger GT ukázala světu, okamžitě na sebe strhla ohromnou pozornost. Tento prémiový sedan korejské automobilky zvládne konkurovat evropským rivalům nejen vzhledem a výkony, ale pravděpodobně i zábavou za volantem. Vždyť se podívejte, jak je to auto hravé a dravé.
Kia Stinger GT se pravděpodobně stane prodejním hitem. Nejen že vypadá naprosto skvostně, nabízí výkonné motory a moderní propracovaný interiér. Jak se zdá, tahle luxusní Kia bude zřejmě i pěkným zdrojem zábavy na silnicích a okruzích.
Stačí se jen podívat na toto krátké video, na kterém Stinger GT doslova mučí a trhá své zadní pneumatiky, které se díky dostatku výkonu i přítomnosti samosvorného diferenciálu velmi ochotně protáčí a zanechávají za sebou jen bílý dým a černé stopy na asfaltu.
Ostatně není se čemu divit. Pod přední kapotou této nové Kii se totiž objeví pouze dva motory, přičemž každý nabídce více než slušné parametry. Základem je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 190 kW (259 k) s točivým momentem 353 Nm. Mnohem zajímavější je však dvakrát přeplňovaný 3.3litrový vidlicový šestiválec 272 kW (370 k) s točivým momentem 510 Nm, který se nalézá právě v útrobách vrcholného provedení GT. S šestiválcem pod kapotou zvládá Stinger GT akcelerazi z 0 na 100 km/h za 5,1 vteřiny.
Oba motory jsou standardně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou s možností řazení pádly pod volantem, která může přenášet výkon jen na zadní, nebo na obě nápravy. V případě volby zadokolky však Stinger nabídne i samosvorný diferenciál.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?