Látková sedadla patří v automobilech k těm nejrozšířenějším. Na rozdíl od těch kožených jsou levnější, v létě se zbytečně nerozpalují a pes vám je nepoškrábe. Mají však tendenci velmi rychle se ušpinit. My vám však dnes přinášíme krátký návod, jak jejich originální vzhled rychle a levně oživit.
Pokud máte ve svém automobilu látková sedadla, jistě dobře víte, jak rychle se dokáží zašpinit. Kvalitně je vyčistit však není tak snadné, jak se na první pohled může zdát. S tímto návodem byste však měli v boji s nečistotami uspět i bez nutnosti dávat auto k čištění profesionálům.
Postupem nás opět provede Larry Kosilla, který ve spolupráci s webem Autoblog pravidelně vydává návody pro snadnou údržbu exteriéru i interiéru vašeho vozu svépomocí.
Ke správné péči o své látkové sedačky je potřeba si připravit mikrovláknovou utěrku, detailingový štětec na interiéry, zdrsněnou čistící houbu a přípravek na čištění látek.
Nejdříve je sedačky potřeba důkladně vyluxovat. Pro co nejlepší výsledky použijte na vysavač užší hubici a důkladně vyluxujte i úzké prostory. Poté na látku aplikujte menší množství čistícího prostředku speciálně na látky. Univerzální čističe nedosahují takové účinnosti.
Je potřeba nanést opravdu pouze malé množství čističe. Cílem je navlhčit pouze horní část sedačky (potah), nikoliv celou výplň sedačky. V takovém případě by postupem času mohlo dojít k vytváření plísně a zápachu. Nejlepším postupem je tedy pracovat pouze na malém kousku plochy a poté se přesunout dále.
V případě hůře zasažených míst je potřeba aplikovat čistič několikrát a zapracovat čistič do látky pomocí štětce, což vyplaví nečistoty na povrch. Poté nečistoty rychle setřete mikrovláknovou utěrkou dříve, než se opět vsáknou do látky. Tento proces opakujte tak dlouho, dokud nebude sedadlo čisté. Pokud se však nečistot stále nemůžete zbavit, použijte drsnější čistící houbu - dávejte však pozor, abyste nepoškodili látku.
Jakmile je látka potahu čistá a má původní barvu, přejeďte ji několikrát vysavačem, což ji zbaví přebytečné vlhkosti. Pak již zbývá pouze počkat až sedadla vyschnou a můžete se vydat na cesty.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?