Automobilku Tesla proslavil její inovativní přístup k navrhování interiéru, exteriéru, pohonných jednotek i praktických řešení. Výroba pedálů z plastu se však mezi úspěchy této automobilky zřejmě nezapíše. Občas totiž praskají
Pokud se rozhodnete investovat nemalou sumu peněz do automobilu jako je Tesla Model S, pravděpodobně očekáváte jen tu nejmodernější, nejpokrokovější a nejspolehlivější techniku a technologii. Málokdo by proto očekával, že se vám jednoho dne prostě ulomí plynový pedál.
Přesně s takovým zážitkem se ale na fóru Tesla Motors Club pochlubil uživatel s přezdívkou "Benjiejr". A aby ho nikdo nemohl podezírat z vymýšlení si, přiložil k tématu i fotografii.
Incident se měl stát v momentě, kdy majitel Tesly ukazoval schopnosti vozu svým příbuzným. Po krátké projížďce po dálnici, kde jim ukázal funkci AutoPilotu, sjel na menší opuštěnou okresku, kde chtěl názorně předvést akceleraci vozu. Aktivoval tedy režim Max Battery a Launch Mode. Během prvního startu bylo vše v pořádku a všichni byli nadšení. Rozhodl se tedy vůz otočit a ukázat akceleraci bez Launch Mode. Když ale šlápl na plyn, plynový pedál se ulomil.
Díky regenerativnímu brzdění se automobil naštěstí takřka okamžitě zastavil a bylo možné ho odstavit na krajnici, majitel však děkoval bohu, že se mu něco podobného nestalo na dálnici, kde by na prudkou akceleraci vozu i jeho prudké zastavení nemuseli řidiči za ním včas zareagovat.
Pro elektromobil si nakonec přijeli se servisu Tesla s odtahovým vozem a řidiči zajistili přepravu domů přes Uber. Pedál byl nakonec během jednoho dne vyměněn a majitel dostal svůj vůz zpět.
Zarážející však je, že se na fóru objevili další lidé, kteří už o problému s ulomenými pedály slyšeli. Jeden z nich dokonce přidal i fotografie, které byly vystaveny na Facebooku. Místo ulomení pedálů se přitom shoduje, takže je možné, že se buď jedná o vadnou sérii pedálů, nebo vadné konstrukční řešení.
Celým problémem se tak nakonec zřejmě bude zabývat i úřad pro dopravu a bezpečnost na silnicích a dálnicích (National Highway Transportation and Safety Administration).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?