Pokud vám vůz vypoví službu během cest po zahraničí, nebo se nedej bože stanete účastníkem dopravní nehody, může se stát, že bude potřeba váš vůz převézt zpět do ČR na plošině odtahového vozu. To vás však může vyjít pěkně draho.
Pokud se vám ještě nic podobného nestalo, buďte rádi. Internet je totiž plný diskuzí na internetových fórech, kde spolu lidé sdílejí své zážitky s odtahem vozu například z Chorvatska až do Prahy.
Podobná sranda vás totiž může vyjít v řádech desítek tisíc. Pokud vezmeme v potaz cenu odtahu 10-15 Kč za kilometr, což je cca český průměr odtahových služeb inzerovaných na internetu, dostaneme se při cestě ze Splitu do Prahy (1085 km) na částku 10,850 až 16,275 za jednu cestu. K tomu si ještě můžete připočítat zpáteční cestu, poplatek za naložení vozidla a kdo ví co ještě. To se ale stále bavíme pouze o české odtahové službě. V zahraničí se mohou ceny pohybovat úplně jinak.
Nelze se proto divit, že některé lidi přišel odtah z Chorvatska do Prahy až na částky kolem 50,000 Kč. Přitom se tomuto problému dá velmi lehce vyhnout. Navíc jsme vás o něm informovali již v nedávné době.
Pokud cestujete kamkoliv do zahraničí, nepodceňujte havarijní pojištění a pojištění asistenčních služeb. Pokud se dostanete do dopravní nehody, nebo se vám jen vyskytne na voze závada, pojišťovna vám sežene odtahovou službu, zajistí servis a zprostředkuje ubytování nebo náhradní dopravu - vše záleží pouze na tom, jaké služby konkrétní pojišťovna nabízí.
Ačkoliv vám takové pojištění může ušetřit investice v řádu několika desítek tisíc korun, vyjde většinou jen na pár stokorun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?