Policie ČR stále častěji koketuje se značkou BMW. Nejdříve nákup několika silných motocyklů, poté zapůjčení BMW i3 pro hlídky státní i městské policie a nyní i hybridní sportovní BMW i8 pro potřeby dálniční policie, která je hodlá nasadit na nejslavnějším českém tankodromu jménem dálnice D1.
Dokonce už i policie ČR sahá po luxusních sportovních vozech a elektromobilitě. Její vozový park sice nikdy nebude vypadat jako v zemích napuštěných ropou, přesto je i8 v policejních barvách velkým pokrokem.
Ještě než se začnete rozčilovat, že policie vyhazuje peníze z vašich daní za blbosti, můžeme vás uklidnit. Policie vůz nekoupila, pouze ho dostala zapůjčený k testování od BMW Invelt. Zápůjčka je, podobně jako u vozů BMW i3, limitovaná časově i počtem najetých kilometrů. Konkrétně jde o půl roku nebo najetí 20 000 kilometrů.
Pro službu u Policie dostaly vozy BMW i8 specifický polep a zvuková i světelná výstražná zařízení. Spolu s nimi do vozu přibyla i tabulka s nápisem STOP. Mnoho řidičů ale může těšit, že BMW nebylo vybaveno žádným radarem, takže rychlost vám rozhodně nezměří.
Vozidlo v hodnotě 4 000 000 Kč si převzal ředitel jihomoravské policie, u které bude nová i8 sloužit. Přesněji řečeno, i8 bude na jednom z jihomoravských dálničních oddělení, tudíž ji nejčastěji potkáte na dálnici D1.
Stejně jako modely i3, i BMW i8 má u policie sloužit pro ověření možnosti nasazení hybridních a elektrických vozidel u záchranných složek. Osobně jsme ale zvědaví na to, kolik toho i8 vydrží při provozu na tankodromu D1.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?