Již šestého ročníku závodu veteránů u Bodamského jezera se zúčastní na 180 posádek. Mezi nimi bude i Škoda 440 Spartak z roku 1957 a Škoda Felicia z roku 1961. Obě budou reprezentovat mladoboleslavskou továrnu.
Závod dlouhý 600 km vede po území Rakouska, Německa a Švýcarska. Startem i cílem ve městě Bregenz na břehu Bodamského jezera projede 180 posádek.
Škoda 440 Spartak byla vyrobena v roce 1957 a putovala k zákazníkovi v Ústí nad Labem. V roce 1995 se však automobil vrátil do majetku Škoda auto, konkrétně do jejího muzea. Tam byl automobil rekonstruován do podoby, v jaké se vozy Spartak účastnily domácích i evropských soutěžích na sklonku 50. let. Vůz byl osazen motorem o objemu 1089 m3 o výkonu 29,4 kW (40 koní) a maximální rychlost dosahovala 110 km/h.
Škoda Felicia z roku 1961 se dostala do sbírek Škoda Muzea v roce 1995 od soukromého majitele. Vůz prošel kompletní rekonstrukcí a v roce 1998 se stal středem pozornosti na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Pod kapotou má čtyřválcový motor se dvěma karburátory o objemu 1089 cm3 a výkonu 36,8 kW (50 koní). Díky nízké váze dokáže vůz dosáhnout rychlosti až 130 km/h.
Soutěž se bude konat v termínu 4. - 6. května, a zúčastnit se mohou posádky s automobily vyrobenými do roku 1997. Na více než 600 kilometrech čeká na soutěžící řada stoupání k průsmykům, klesání do malebných údolí a bezpočet serpentin a zatáček. Soutěž odstartuje ve městě Bregenz ve čtvrtek 4. května ve 14 hodin.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?