Společnost Nissan se účastní mnoha druhů závodů. Ostatně má v nabídce automobily, které jsou k překonávání rekordů přímo stavěné. Nyní se však Nissan rozhodl k nečekanému kroku. Na start vytrvalostní Mongol Rally postavil elektrický Nissan Leaf.
Tradice Mongol Rally sahá až do roku 2004, kdy se šestice týmů vydala na cestu z Londýna do Ulánbátaru. Následující rok se účastnilo již 43 posádek a v roce 2006 to bylo již 167 posádek. Konečná destinace závodu se však z důvodu rostoucích poplatků a daní vyžadovaných v Mongolsku změnila z Ulánbátaru na ruské město Ulan-Ude.
Cílem této akce není závodit, ale spíš zažít dobrodružství na cestě dlouhé 10.000 mil (cca 16.000 kilometrů). Účastnit se může kdokoliv s vozem ,jehož objem motoru nepřesáhne jeden litr. Vstupní poplatek činí 1000 liber (cca 31 tis. Kč), které jsou následně věnovány na charitu. Závod se tak jede bez jakékoliv asistence a pořadatelé spoléhají na to, že si lidé budou pomáhat vzájemně.
Letos poprvé se tohoto závodu účastní i elektromobil. Tím bude speciálně upravený vůz Nissan Leaf označený AT-EV (All Terrain Electric Vehicle). Ten byl samozřejmě na tuto cestu lehce modifikován. Zvýšila se světlá výška, přibyla ochrana podvozku, dostal tužší tlumiče a pořádné terénní obutí. Na střeše přibyla expediční zahrádka s rezervou a světelnou rampou o výkonu 16.400 lumenů. Z interiéru vozu zmizela zadní řada sedaček, čímž bylo ušetřeno cca 30 kilogramů. O změnách motoru či přidání baterií nepadlo ani slovo.
Použít pro tento vytrvalostní závod elektrický automobil postaví posádku před mnoho výzev. Čím víc na východ se dostanou, tím méně budou mít k dispozici nabíjecích stanic. Jak tento problém hodlají řešit však nikomu ani nenaznačili. Leaf byl navíc stavěn jako vůz do města, je tedy otázkou, jak si povede na nezpevněných cestách a stepích, které posádku neminou.
Jak se týmu na cestách podaří můžete sledovat již od 16. července, kdy Mongol Rally odstartuje.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?