Aktuální verze Porsche 911 GT3 byly od počátku zamýšleny ve verzích s manuálem a automatem. Aktuálně se však šéf vývoje vozů vsadil, kolik zákazníků sáhne po manuálu.
Ten navíc v minulém týdnu řekl, že společnost Porsche se určitě nehodlá honit za okruhovými rekordy. Manuál je přitom častou volbou puristických řidičů, které nějaký automat určitě nezajímá. Každopádně Porsche už teď uzavírá sázky, kolik procent kupujících sáhne po verzi s manuálem.
Interní sázky hovoří o nějakých třiceti procentech ze všech zákazníků. Zatím se neví, o kolik se lidé v Porsche vsadili, ale to je celkem nepodstatné. Za pár měsíců totiž Model 911 GT3 přijde do oficiálního prodeje a teprve pak se ukáže, jak to vše bude.
Každopádně i za nás je manuální převodovka lepší. Neustále rostoucí trend automatických převodovek nás celkem děsí. Konec manuálů je totiž tak trošku v dohlednu a automat, který byl ještě před 20 lety velkým luxusem, dnes najdeme leckdy v některých autech nedobrovolně.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?