Že se na nové automobily za komunismu čekalo dlouho? Co teprve, když se rozhodnete pro švédské hypersporty Koenigsegg.
Existuje mnoho důvodů, proč bychom rádi vlastnili Koenigsegg. Kdo z nás si ale může dovolit nakonfigurovat své vlastní auto v cenové hladině přibližně 50 milionů korun. Ovšem, když už bychom takovou částku „našetřili“, určitě bychom takové auto chtěli ihned. A proč to není možné?
Z rozhovoru se zakladatelem firmy, Christianem von Koenigsegg, na Ženevském autosalonu 2017 vyplývá, že aktuální čekací doba na novou Ageru RS je čtyři až pět let. Samozřejmě i Christian si uvědomuje a zřejmě i cítí, že prodávat tak drahá auta s takovou čekací lhůtou není vůbec jednoduché, a proto slibuje zvýšení produkce.
Firma Koenigsegg čítá aktuálně 24 zaměstnanců a ročně vyrobí 16 až 20 vozů. Za cíl si dává zvýšení produkce na 25 vozů ročně, což by zkrátilo aktuální objednávky o rok až dva. Do té doby budou muset zákazníci čekat. A nebo si koupit auto z druhé ruky, ovšem utratit takový finanční obnos za auto, které si nakonfiguroval někdo jiný…
Koenigsegg je švédská automobilka založená v roce 1994 s cílem vyrábět supersportovní automobily. Prototyp prvního Koenigseggu CC byl po náročném testování představen v roce 1997. První zákazník si svůj červený Koenigsegg CC8S převzal v roce 2002 na Ženevském autosalonu. V roce 2004 byl v Ženevě představen nový, výkonnější Koenigsegg CCR, který o rok později v Italském Nardu vytvořil nový světový rekord v maximální rychlosti sériově vyráběného auta. Vůz dosáhl rychlosti 387,87 km/h a překonal tak dosud neporazitelný McLaren F1. Ještě tentýž rok byl rychlostní rekord překonán automobilem Bugatti Veyron – 407,5 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?