Není moc z nás, kteří by nevěděli o problému s airbagy firmy Takata. Ty mohou v případě nehody zranit svou posádku ostrými kovovými šrapnely, v horším případě mohou airbagy vystřelit samovolně kdykoliv během jízdy. Nové zjistění je ale snad ještě víc šokující.
Přitom celý skandál trvá skoro rok a za tu dobu je jen v USA registrováno minimálně 190 zranění posádky. Přitom až doposud byla firma Takata spojována převážně s japonskou automobilkou Toyota a Honda. Jenže nově se do seznamu zařadilo dvacet supersportovních aut, z nichž některé pocházejí z Německa nebo Itálie.
Ty byly vyrobeny v posledních letech a na seznamu nebezpečných jsou například všechna vyrobená Ferrari z letošního roku, dále McLareny P1 a 570S a stranou nezůstalo ani nové Audi R8 V10. Díky tomu se celý skandál týká již okolo 70 milionů airbagů, jenže nikdo přesně neví, do kterých aut byly reálně instalovány.
Celou produkci přitom není možné vyměnit hned. Až doposud bylo vyměněno jen v USA okolo 12,5 milionu airbagů, jenže celkový počet je tak obří, že nikdo není schopen přesně určit, kdy bude vyměněn poslední vadný vzduchový vak. Otázkou pak je, jak moc se problém dotkne i Evropy. I zde jsou totiž registrovány modely, které mají vadné airbagy od Takaty.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?