Když letos došlo na propuknutí skandálu s emisemi u motorů koncernu VW, americké zastoupení značky spustilo program na odškodnění. Američané však přišli na fígl, jak to výrobci vrátit i s úroky.
Pojem vrátit tady berte doslova, jelikož se zjistilo, že po vrácení postiženého auta dostanou majitelé odškodné ve výši 5100 až 10 000 dolarů. To není zrovna málo, jenže i tak se našli tací, co chtěli vrácení auta pojmout po svém. A jak se ukazuje, docela dobře se to daří.
Samotný odkup má samozřejmě nastavené pevné podmínky, takže se počítá s tím, že auto bude vráceno v pořádku a s dotyčným motorem. To znamená, že vůz musí být pojízdný. Jenže u této formule vlastně smlouva končí a dále není stanoveno, do jaké míry musí být vrácené auto kompletní.
Výsledek? Někteří šikovnější majitelé vracejí své Golfy a Jetty doslova očesané o některé díly karoserie nebo části techniky. Po internetu dokonce běhá fotografie, kde je ukázán Golf šesté generace. Ten jeho majitel vrátil amerického dealerovi, přičemž vozu chybí přední světla, nárazníky a plato zavazadelníku. I tak ho ale prodejce během 15 minut převzal.
Do jisté míry odstrojená auta tak nejspíše v USA opravdu jde odkupovat, nebo spíše výrobce se tomu nijak nebrání. A kolik vlastně onen majitel za svého "polo" Golfa dostal? Díky výpisu z účtu bylo zjištěno, že výrobce vyplatil 21 tisíc dolarů, což je v přepočtu lehce přes půl milionu Kč.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?