Nová kauza hýbe Českem. Žádná dieselgate, ale údajné úplatkářství hlavy českého zastoupení Hyundai.
Největší dealer Hyundai Fischer CZ podává žalobu na šéfa Hyundai Motor Czech, Vladimíra Vošického, který si údajně řekl o tučný úplatek. Mělo se tak stát v letadle při cestě na zápas fotbalové reprezentace s islandským protivníkem.
Jak celou situaci popisuje sám majitel několika dealerství Hyundai, Anton Fischer: „Vladimír Vošický mne zde v soukromí (na cestě na Island poznámka redaktora) požádal o 25 procent bonusů, které přijdou v měsíci červenci 2015 jako bonusy za druhý kvartál roku 2015. Tento požadavek jsem nebral vážně s ohledem i na jinak celkem osobitý humor Vladimíra Vošického“. Jenže to nebylo vše.
Po návratu Fischera z Islandu si podle trestního oznámení, které bylo na Vošického podáno, měl šéf Hyundaie říci o úplatek znovu. Poté dealerství obdrželo bonusy. Následovala SMS v které stálo: „Antone, už máte detailní kalkulaci bonusů? Nyní navíc s dožínkovou prémií. Držím palce, V. Vošický.“ To Fischer pochopil jako další upozornění na jeho žádost o úplatek.
Vošický měl poté vyhrožovat informaci o úmyslu centrály podpoření otevření dealerství v oblasti, kde podniká Hyundai Fischer CZ. Navíc měl Vošický informovat společnost Artesa, která poskytla firmě úvěr, o rozporech s centrálou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?