Losí test je celkem častou a poměrně náročnou zkouškou nových automobilů. Není přitom nezvyklé, že s ní má velké procento modelů docela slušné obtíže.
Jedním z nich je sedan C 350 e, což je plug-in-hybridní verze klasického céčka. Ten totiž dopadl v losím testu stejně špatně jako nová Kia Cee'd, což znamená, že jeho maximální rychlost, ve které zkoušku zvládl, byla 64 km/h.
Největší problém je v hmotnosti plug-in hybridu, který na váze ukáže 1 780 kg. Vinu má i jiné rozložení hmotnosti a špatná kalibrace ESP pro vyšší a jinak rozloženou hmotnost. V rychlosti 66 km/h se vůz chová ještě obstojně, ale nad tento limit je to katastrofa. Až při snížení rychlosti na 64 km/h projde zkouškou bez jediného sraženého kuželu.
K celé věci se vyjádřilo i švédské zastoupení Mercedesu, jenž řeklo, že ostatními podobnými testy prošla plug-in-hybridní třída C s lepšími výsledky a na mokru byla lepší než v daném testu společnosti Teknikens Värld. Testovací vůz byl navíc údajně vrácen s podhuštěnými pneumatikami a na tomto základě označila firma Mercedes test za nekompetentní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?