Malý ekologický sporťák od Volkswagenu opět odložen. Může za to průšvih s emisemi?
Koncept BlueSport nese honosnou myšlenku. Sportovní malý roadster s úsporným motorem a přívětivou cenovou politikou. Kdo by nechtěl sportovní auto s malou spotřebou a lákavou pořizovací cenou?
Vypadá to, že to až tak růžové nebude. První koncept jsme viděli už v roce 2009, od té doby jsme se dočkali jen jednoho sériového auta s ultra nízkou spotřebou. Je jím Volkswagen XL1. Jenže cenovka kolem 3 milionů není zrovna to, co jsme od myšlenky konceptu BlueSport čekali.
Volkswagen zřejmě přehodnotil svou úvahu a tak se snaží BlueSport zamést pod koberec. Jak uvádí sám šéf vývoje: „Myšlenka malého, úsporného a levného sportovního roadsteru se nám velice zamlouvala, jenže jí zřejmě nepřetavíme ve skutečnost“. Důvod je prý jednoduchý, není silná poptávka po roadsterech.
Není za tím vším spíše pokulhávající technika? Která je sice úsporná na papíře ale v reálu nikoliv? Ještě jedna spekulace na závěr, má tohle všechno něco společného s průšvihem s měřením emisí u 2,0 TDI, které je 10x až 40x „špinavější“ než uváděl výrobce a výsledky měření?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?