Koncept BlueSport nese honosnou myšlenku. Sportovní malý roadster s úsporným motorem a přívětivou cenovou politikou. Kdo by nechtěl sportovní auto s malou spotřebou a lákavou pořizovací cenou?
Vypadá to, že to až tak růžové nebude. První koncept jsme viděli už v roce 2009, od té doby jsme se dočkali jen jednoho sériového auta s ultra nízkou spotřebou. Je jím Volkswagen XL1. Jenže cenovka kolem 3 milionů není zrovna to, co jsme od myšlenky konceptu BlueSport čekali.
Volkswagen zřejmě přehodnotil svou úvahu a tak se snaží BlueSport zamést pod koberec. Jak uvádí sám šéf vývoje: „Myšlenka malého, úsporného a levného sportovního roadsteru se nám velice zamlouvala, jenže jí zřejmě nepřetavíme ve skutečnost“. Důvod je prý jednoduchý, není silná poptávka po roadsterech.
Není za tím vším spíše pokulhávající technika? Která je sice úsporná na papíře ale v reálu nikoliv? Ještě jedna spekulace na závěr, má tohle všechno něco společného s průšvihem s měřením emisí u 2,0 TDI, které je 10x až 40x „špinavější“ než uváděl výrobce a výsledky měření?