Divize M Sport patřící značce BMW vydala nové prohlášení, ve kterém se uvádí nelichotivá informace o manuálních převodovkách.
Zpráva se vyjadřuje hlavně k ostrým modelům s logem M, u kterých v dohledné době najdeme v podstatě jen automatickou převodovku. A co stojí za tímto důvodem? V rozhovoru pro magazín Autocar se rozpovídal šéf divize Frank van Meel, který řekl: "manuální převodovka bude nakonec úplně vyřazena z nabídky, protože stále víc majitelů požaduje automat". Dvouspojkové automatické převodovky jsou navíc rychlejší a umožňují nižší spotřebu paliva a emise.
Zatím se o konci manuálních převodovek jen mluví, ale "budoucnost nevypadá dobře." Ve stejném rozhovoru van Meel dále řekl, že výkon 600 koní je v současnosti maximální možná hranice, u které ještě lze použít klasický manuál. Nad rámec tohoto prahu by to už bylo pravděpodobně přes hranice a řidič pak nedovede využít plný potenciál výkonu tak, jako mu to umožní automat.
Poslední část zprávy tudíž pravděpodobně znamená, že příští generace M5 dostane výkon okolo 600 koní, ale rozhodně u nej nenajdeme klasický manuál. nýbrž jen automat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?