Svátek všech ofrouďáků je úspěšně za námi, skóre dvou největších rivalů je vyrovnáno.
Kategorii do dvou litrů ovládli Suzuki Jimny. Ale i ty musely čas od času do depa. SARA Team si vybral svou daň hned v úvodu závodu, kdy mu hned v prvním kole odešla přídavná převodovka. Na trať se vrátil asi za hodinu a od té doby se prokousával Vašek Randýsek st. startovním polem nahoru. Nakonec z toho bylo skvělé třetí místo v kategorii a páté v absolutním pořadí! O vítězství se doslova přetahovali jezdci G – teamu s velkým favoritem soutěže, Offroad teamem z Dřevohostic. G-teamu překvapivě fungovala technika a když Slánský s Valentou jeli v podvečer na druhém místě absolutně a vedli ve své třídě, diváci nevěřícně kroutili hlavami. Senzace se ale nakonec nekonala. Tým okolo Mirka Zapletala, Přemka Korejze a Dušana Randýska pracuje na jedničku. V průběhu noci se opět dostal do vedení a to si udrželi až do konce. O pouhých 22 vteřin jim uteklo i stříbro v absolutní klasifikaci! Dřevohostičtí se tímto vítězstvím zapsali nesmazatelně do dějin. Nejen že zvítězili na Red Bull OffROAD 24hours potřetí v řadě a postavili se tak vedle Macíka s Kubíčkem, kteří mají též tři triumfy, ale byl to pro ně i desátý závod bez porážky. Mirek Zapletal přiznal, že toto vítězství bylo opravdu asi to netěžší. Mimo závod zde probíhal další z řady setkání členů Land Cruiser klubu. Toyota představila celou svou modelovou nabídku a pro každého diváka byl připraven ke vstupence Red Bull zdarma. Na patnáct tisíc diváků si mohlo stěžovat snad jen na počasí. Nedělní dopoledne se střídal déšť s kroupami se sluníčkem a ranní teploty byly na nule!!! Organizačně vše klapalo jako švýcarské hodinky. Závod se jel s koeficientem 3 jako Mistrovství ČR pod záštitou Českomoravské federace motoristických sportů. Trojnásobné bodové příděly zamíchají určitě pořadím v seriálu FS engineering OffROAD Maraton 2004. Nyní mají jezdci měsíc na to, aby dali techniku opět dohromady na další závod seriálu, který se jede v Považanech na Slovensku. Více fotografií či video sekvence najdete na www.redbull24hours.cz či www.offroadmaraton.cz.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?