Již pátá generace třídy C pokračuje v úspěších nejprodávanějšího modelu značky. Na kontě má již přes 8 milionů prodaných kusů.
Od roku 1982 prodal Mercedes-Benz přes osm milionů exemplářů třídy C. Tento model se stal skutečnou legendou a jedná se o nejúspěšnější model značky. Současná generace v tomto trendu pokračuje a od minulého roku, kdy došlo ke spuštění výroby se prodalo přes 250 tisíc nových „céček“.
Označení třída C, je až výdobytek nové doby, tedy od roku 1993. Do té doby se tento model označoval číslovkou 190. Dlouhá léta byl také označován jako Baby-Benz, nebo Mercedes pro chudé. Rozšířením nabídky o třídy A, B, CLA či GLA, se stává z třídy C plnohodnotný a respektovaný model s třícípou hvězdou na kapotě.
Nová generace skutečně slaví velké úspěchy. Nárůst prodejů je masivních 58% oproti stejnému období minulý rok. Nejvíce táhnou sedany, těch se prodá čtyřikrát více, než praktických kombíků. Nutno dodat, že třída C neřekla poslední slovo. Stále je na cestě verze kupé a kabrio, které pomohou prodejům, i když v téměř zanedbatelném měřítku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?