Evoluce na poli automatických převodovek jde neustále kupředu a tak není výjimečné, že se dnes nabízí devítistupňové automaty.
Ty nabízí ve svých modelech společnosti Fiat, Range Rover nebo nově i Honda. Devítikvalty má v převážné většině na svědomí firma ZF, jenže nyní se objevila zpráva, že v budoucnu se americký Ford hodlá vytasit s ještě něčím větším..
Zdroj ze serveru Auto Guide totiž prozradil, že Ford si nechal patentovat automatickou převodovku s 11 stupni. Jeho patent je sice už přes rok starý, ale Američané to zřejmě s novým automatem myslí vážně. Současný devítistupňový automat přitom už teď není takovou peckou, ja se původně očekávalo.
Tak či tak, budoucí nová generace Mondea nebo Mustangu se nejspíše této "novinky" dočkají a upřímně, nejsme si jisti, jak motory všech jedenáct kvaltů poberou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?