Mercedes dnes slaví 25. výročí kultovního modelu 190 E 2,5-16 Evolution II tím, že za ním uspořádal takové menší oohlédnutí.
Dnešní ikona sportovních sedanů byla původně odhalena už v roce 1990 na ženevském autosalonu. Její brutální verze Evo II dávala na obdiv svůj široký aerodynamický body kit s upravenými nárazníky, roztaženými podběhy kol a velkým zadním křídlem. Vůz měl také upravený sportovní podvozek a větší 17-ti palcová kola.
Pod kapotou se ukrýval benzínový 2,5-litrový motor s maximálním výkonem 235 koní v 7200 ot/min. a točivým momentem 245 Nm mezi 5000 - 6000 ot/min. Díky němu se německý sedan dokázal z klidu na stovku dostat za 7,1 sekundy a rozjel se až na maximální rychlost 250 km / h.
Celkem bylo vyrobeno 502 kusů, poslední kousek sjel z továrního pásu v květnu roku 1990. Ostatně, pětset vyrobených kousků bylo limitem pro to, aby jej mohl Mercedes nasadit v závodní verzi i pro šampionát DTM. Jen pro zajímavost, tehdy stál nový Mercedes 190 E 2.5-16 Evo II 115,259.70 marek, což je zhruba ekvivalent 58,931 Eur.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?