Opel Adam si pro letošek připravil dvě novinky, první je plátěná stahovací střecha a druhou robotizovaná manuální převodovka Easytronic 3.0.
Látková střecha je však jen v centrální část střechy a plátno je vyrobeno z několika vrstev látky s neoprénem. Dle slov samotného Opelu se plátno stane "extrémně robustní a odolné". Stahování bude čistě elektrické a bude fungovat až do rychlosti 140 km/h. Doposud se navíc dala tato střecha objednat jen k oplastované verzi Rocks.
Další novinkou je zmíněná robotizovaná manuální pětistupňová převodovka Easytronic 3.0. Ta je podle Opelu ve své třetí generaci ještě hladší a mění převody rychleji než dříve. Oproti pětistupňovému manuálu prý automat uspoří 0,4 litru paliva a 10 gramů CO2 na kilometr. Motor spolupracuje se systémem Start-Stop a v kombinovaném cyklu spotřebuje jen 4,7 litru paliva na 100 km.
V Německu si za novou generaci převodovky zaplatí zákazníci 600 Eur a částečně stahovatelnou střechu za dalších 450 Eur. České zastoupení Opelu tyto dva prvky nabídne zřejmě již letos na jaře.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?