Přinášíme vám srovnání Dodge Challengeru SRT Hellcat a stíhačky F16 Falcon, kdy si to dvojice rozdala na letištní dráze v přímém zrychlení.
Je samozřejmě jasné, že stíhací letoun překoná Dodge velmi snadno na maximální rychlost, jenže na úseku 1/4 míle a z nulové rychlostí má automobil dost velkou výhodu. Výsledek souboje F16 vs. Hellcat tak není úplně dopředu jasný. Důležitým aspektem je vlhkost asfaltu a protivítr.
Jak to souboj dopadl je asi jasné, pro zajímavost však uvádíme konečnou rychlost, které na konci měřeného úseku dvojice dosáhla. Stíhačka F16 dosáhla rychlosti 885 km/h, Challanger Hellcat se pak po dráze pohyboval rychlostí 162 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?