Prakticky nepoužitý Chevrolet Corvette ZR1 z roku 1990 je k mání na aukci eBay za částku 18.900 dolarů.
Jak je patrné z přiložených obrázků, vozidlo je v původním stavu a má všechny originální díly. Vyrobeno bylo jen 6939 kusů, a to v letech 1990 až 1995. Přesto, že je to již čtvrt století starý vůz, Corvette ZR1 (C4) má najeto pouhých 204 km.
O sílu se stará 5,7-litrový motor V8 LT5 poskytující 375 koní a 502 Nm točivého momentu, což stačí ke zrychlení z 0-100 km / h za 4,5 sekundy a nejvyšší rychlost činí 290 km / h. Vůz těží z aktivního závěsného systému s názvem FX3, jenž byl spoluvyvíjen s Lotusem. Ve srovnání s klasickou Corvettou (C4) má provedení ZR1 širší zadní pneumatiky, širší zadní blatníky, aerodynamické doplňky a třetí brzdové světlo instalované v horní části zadního skla.
Corvetta ZR1 stála v roce 1990 58.995 dolarů, což z ní dělalo téměř dvakrát dražší provedení než standardní model. Její cena se v průběhu let zvyšovala a za provedení z roku 1995 chtěl prodejce 66.278 dolarů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?