Výrobce aut Aston Martin se spojil s firmou Hanergy Thin Film Power a začali společně zkoumat výhody solárních panelů, které Aston Martin instaloval na svoje závodní vozy.
První test byl proveden minulý víkend jako s modelem Vantage GTE s číslem # 97 , který byl vybaven dvěma solárními panely na střeše. Aston Martin odmítl jít do větších podrobností, ale řekl, že panely mohou být použity na výpomoc při napájení pomocných systémů, jako je klimatizace, která v současné době spotřebovává nejvíce energie z motoru.
Podle technického ředitele Astonu Martin Racing, Dana Sayerse, je myšlenka projektu solární technologie dále rozvíjena a zkoumána za pomoci fotovoltaických panelů na střeše závodních a silničních vozidel. K tomu dále prohlásil "Tot byl vůbec první test, kdy byl solární systém aktivní a byl to pro nás velký úspěch, který je dokladem toho, že by to mohlo do budoucna fungovat". Sayers také dodal, že doufá, že nový systém by mohl být plně funkční již v roce 2015 v šampionátu World Endurance Championship.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?