Audi A4 se v roce 1994 stalo nástupcem Audi 80 a tento měsíc výrobce slaví 20 let od chvíle, kdy byla zahájena její sériová výroba.
Vůz střední třídy se přitom za celou dobu své výroby v několika generacích stal nejúspěšnějším modelem v historii automobilky. Ve vývoji je již v pořadí pátá generace ale předchozí generace se prodali v počtu šesti milionů kusů, což je opravdu hodně. Zajímavé jsou i další prodejní statistiky, jako třeba to, že minulý rok se A4ka vyrobila v počtu 337.990 kusů.
Nejvíce oblíbenou karosářskou verzí je sedan s počtem 235.966 vyrobených kusů a nejvíce si A4 kupují Číně, Německu a USA. v Číně dokonce Audi nabízí i její prodlouženou variantu, která se na evropském trhu vůbec nenabízí. Další podstatnou informací je to, že vůz se vyrábí v Ingolstadtu, v Neckarsulmu, dále pak v čínském Čchang-čchunu, indonéské Jakartě a indickém Aurangabádu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?