Stříbrné a vzácné Ferrari F50 bylo v tomto týdnu zapojeno do autonehody na silnici A43 ve Velké Británii.
K havárii došlo ve středu ráno blízko z slavného závodního okruhu Silverstone a podle kolemjdoucích ztratil řidič kontrolu nad superautem a následně smykem prolétl křižovatkou. Následně se zastavil až o sloup veřejného osvětlení, který na voze způsobil vážné škody, především v jeho zadní části.
Díky tomu by se mohlo jednat o jednu z nejdražších nehod jednoho auta, které bylo kdy registrováno na území Velké Británie. Dražší havárií byla už snad jen nehoda známého herce Rowana Atkinsona, jenž naboural svůj velmi drahý a rychlý McLaren F1. Pro připomenutí, Ferrari F50 bylo vyrobeno jako nástupce legendárního typu F40 a celkově se jej vyrobilo pouze 349 kusů.
V současnosti je však jasné, že ne všechny vyrobené kusy jsou ještě na světě, protože se nejedná o první nehodu, při které majitel na tehle vůz svými řidičskými dovednostmi prostě nestačil..
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?