Současná generace vozu Mazda 6 s naftovým motorem o objemu 2,2 litru Skyactiv-D se stala oficiálně nejrychlejším autem své kategorie.
Jak je to možné? Během nedávno se konající vytrvalostní 24 hodinové jízdy dokonce posádka Mazdy pokořila dvacet rekordů automobilové federace FIA. Test se konal minulý víkend na vysokorychlostním oválném okruhu Papenburg. Tam naftová Mazda 6 trhla všechny rychlostní rekordy pro kategorii turbodieselových vozidel s objemem motoru mezi 2,0-2,5 litru.
Během vytrvalostní jízdy činila průměrná rychlost nejrychlejšího auta 221 km/h. To se nezdá moc, ale dosavadní rekord měl hodnotu 209,78 km/h. Na oválu byly v zápřahu hned tři kusy Mazdy 6 a v průběhu 24 hodin si připsaly i řadu dalších rychlostních rekordů na různé vzdálenosti. Další dvě Mazdy 6 za tou nejrychlejší přitom po 24 hodinách měli jen o 0,88 km/h nižší průměrnou rychlost.
Během testovacího procesu vozy najely 5299 km a za volantem se každých 90 minut střídali jezdci. Celkem se vystřídalo 23 jezdců ze sedmi zemí EU. Aby test byl co nejdůkladnější, mezi jezdci nechyběli profesionálové z oboru, automobilový novináři i zaměstnanci dealerství Mazdy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?