Od 17. října 1994 až do roku 2001 bylo v závodech v Mladé Boleslavi, Vrchlabí a Kvasinách vyrobeno celkem více než 1,4 milionu vozů Škoda Felicia ve verzích hatchback, kombi, pick-up, Vanplus a Fun.
Škoda Felicia ztělesňuje start mimořádně úspěšného rozvoje české automobilky po spojení s koncernem Volkswagen, který trvá už od počátku devadesátých let. Tři roky po vstupu koncernu Volkswagen představila Škoda nový vůz – následníka modelu Škoda Favorit. Tento nový model, který se vyráběl ve verzích hatchback, kombi, pick-up, Vanplus a Fun, se vyznačoval vyzrálou technikou, velkým vnitřním prostorem, vysokou kvalitou zpracování a moderním designem.
Začátek nové éryV dubnu 1991 bylo potvrzeno nové spojení značky Škoda s koncernem Volkswagen. Pod křídly největší evropské automobilky začala razantní přeměna automobilky Škoda v mezinárodně úspěšnou značku. Již krátce po podpisu smlouvy byly zahájeny práce na novém modelu značky Škoda, který dostal název Felicia.Se zahájením výroby modelu Felicia převzala Škoda Auto i moderní západní výrobní a kvalitativní standardy. Vývoj vycházel z předchozího modelu ŠkodaFavorit, automobilkavšak za podpory koncernu Volkswagen provedla podstatné změny designu a techniky, zlepšila kvalitu zpracování a optimalizovala výrobní metody. První sériová Škoda Felicia sjela z linky mladoboleslavského závodu 17. října 1994 přesně v 10:20 hodin.
Jen o devět dní později, 26. října 1994, představila Škoda Auto svůj nový hatchback veřejnosti. Trio nových vozů v barvě české trikolory slavnostně pokřtil vodou z Vltavy tehdejší pražský primátor Jan Koukal na Karlově mostě v Praze. Jeden z prvních vozů věnovala automobilka manželům Ondráčkovým, kteří měli tři čtvrtě roku stará čtyřčata. Základní pohonnou jednotkou modelu Škoda Felicia byl zprvu benzinový motor o objemu 1289 cm3 ve výkonových variantách 40 kW a 50 kW. Nabídka motorizací byla ale brzo rozšířena. Od roku 1995 byl v nabídce benzinový motor 1,6 MPI (55 kW) a naftový 1,9 Ds výkonem 47 kW.
Krátce po zavedení verze hatchback byla modelová řada Felicia rozšířena, když v červnu 1995 na trh vstoupil praktický a prostorný rodinný vůz Škoda Felicia Combi. Záhy po představení modelu kombi zahájila automobilka v srpnu 1995 v závodě Kvasiny výrobu varianty Pick-up (a uzavřeného užitkového provedení Vanplus). Později byl na bázi vozu ŠKODA Felicia Pick-up představen i derivát ŠKODA Felicia Fun, koncipovaný pro využití ve volném čase. Přes 18.500 vozů varianty Pick-up bylo navíc vyrobeno a prodáno pod označením Volkswagen Caddy.
Kvalita, bezpečnost a výbavaŠKODA Felicia znamenala pro mladoboleslavskou automobilku zásadní krok i v oblasti kvality a bezpečnosti. Závod Škoda - Výroba motorů tehdy získal jako první v Mladé Boleslavi mezinárodní certifikaci ISO 9002 a automobilka se díky Felicii začala výrazně prosazovat i v rámci interních kvalitativních auditů koncernu Volkswagen. Vysokou úroveň bezpečnosti vozu Škoda Felicia potvrdila nárazová bariérová zkouška, provedená v roce 1995 institutem TÜV.
Jako první model značky nabídla Škoda Felicia zákazníkům dvojici airbagů, ABS, ak tomu i některé prvky komfortní výbavy jako je klimatizace, elektricky vyhřívaná přední sedadla a u vrcholné verze Laurin & Klement i kožené čalounění. Úspěchy v motorsportu Škoda Felicia se také úspěšně zapsala do historie mezinárodního motorsportu. V rallyovém mistrovství světa působila tři sezony od roku 1995 do roku 1997.
Již v první sezoně obsadila Škoda Felicia Kit Car třetí místo ve své třídě, za volantemseděli jezdci Emil Triner a Pavel Sibera. V roce 1996 se umístil pilot Stig Blomqvist ve voze Škoda Felicia Kit Car při britské RAC Rally na senzačním třetím místě v celkovém hodnocení, v soutěžním Mistrovství světa roku 1997 Škoda Felicia skončila druhá ve své třídě. Následně převzal rallyové aktivity značky model Octavia WRC. V roce 1998 Škoda Felicia výrazně přepracovánaV únoru 1998 došlo k výraznému přepracování modelu ŠkodaFelicia. Automobilka změnila tvary vozu podle nové designové linie značky, zavedené dva roky předtím v modelu Škoda Octavia.
Kariéra vozu Škoda Felicia se završila v roce 2001, kdy po přesně 1 401 489 vyrobených exemplářích sjel z linky ten poslední. Následníkem vozu se stal mimořádně úspěšný model Škoda Fabia, vyráběný již od roku 1999.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?