BMW i3 REX je vylepšená verze klasického modelu, protože je vybavena prodlužovačem dojezdu. Ten však poslední dobou dělá potíže a to ne zrovna malé.
Automobilka totiž vyvinula verzi se systémem REX (range extender), která kromě elektromotoru přidává ještě dvouválcový motor o objemu 647 cm3. Ten prodlužuje dojezd o dalších 150 kilometrů, jenže podle agentury Consumer Report je i3 REX nebezpečné. Nedávno se stala jednomu majiteli vozu nepříliš šťastná situace, kdy jeho BMW i3 REX při předjíždění kamionu do táhlého kopce náhle ztratilo veškerý výkon.
Situace, kdy se proti majiteli řítilo z protisměru další auto se nakonec odehrála bez nehody, ale z následujících testů vyplynulo, že BMW i3 REX je skutečně línější. Pokud totiž pojedete jen na minimotor a nebrzdíte, automobil nezačne dostatečně rekuperovat a vracet energii do akumulátoru a v tom případě se z něho stává velmi pomalý šnek.
Přirovnání šnek je na místě, protože dle testu Consumer Reports trvá zrychlení z 0-100 km/h plných 27 až 40 sekund, což je katastrofální hodnota. Výrobce přitom uvádí čas 7,9 sekundy. BMW je proto nuceno co v nejkratší době upravit řídicí systém vozu, který má do budoucna upozornit na možnost ztráty výkonu při nižším stavu energie v uloženém akumulátoru.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?