V roce 1962 až 1964 jich automobilka vyrobila jen 39, přičemž 36 kusů se řadilo do první série. Zbylé tři jsou z druhé a o to víc vzácnější. Ještě než se odstartoval letošní ročník automobilové přehlídky Concours d'Elegance v Kalifornském Pebble Beach, uspořádala známá aukční síň Bohnams aukci právě jednoho 250 GTO.
To pochází z roku 1962, má číslo podvozku 3851GT a už předem se očekával obrovský zájem z řad nedočkavých potenciálníck kupců, což se ve výsledku i stalo. Bitva o vůz dosáhla takové úrovně, že výsledná suma za ceněné Ferrari 250 GTO vyšplhala na částku 38 115 000 dolarů, což je na naší českou měnu skoro 777 milionů korun. Tím se zároveň stalo historicky nejdražším prodaným automobilem v aukci. Částka 770 milionů přitom není zas až tak vysoká, verze 250 GTO občas mění majitele čistě přes pořadatelské servery a jejich cena přes soukromý prodej se může blížit i jedné miliardě korun.
Pod kapotou vozu je vidlicový dvanáctiválec o objemu 3.0 litru, spolupracující s pětistupňovou manuální převodovkou, která posílá výkon 302 koní a 294 Nm točivého momentu na zadní kola Už V roce 1962 tak dokázalo malé sportovní kupé uhánět až 290 km/h.
zdroj: Ferrari, Worldcarfans