Ferrari si za celou svou historii vydobylo perfektní pověst díky hned několika modelům, z nichž ten nejvzácnější je model s označením 250 GTO.
V roce 1962 až 1964 jich automobilka vyrobila jen 39, přičemž 36 kusů se řadilo do první série. Zbylé tři jsou z druhé a o to víc vzácnější. Ještě než se odstartoval letošní ročník automobilové přehlídky Concours d'Elegance v Kalifornském Pebble Beach, uspořádala známá aukční síň Bohnams aukci právě jednoho 250 GTO.
To pochází z roku 1962, má číslo podvozku 3851GT a už předem se očekával obrovský zájem z řad nedočkavých potenciálníck kupců, což se ve výsledku i stalo. Bitva o vůz dosáhla takové úrovně, že výsledná suma za ceněné Ferrari 250 GTO vyšplhala na částku 38 115 000 dolarů, což je na naší českou měnu skoro 777 milionů korun. Tím se zároveň stalo historicky nejdražším prodaným automobilem v aukci. Částka 770 milionů přitom není zas až tak vysoká, verze 250 GTO občas mění majitele čistě přes pořadatelské servery a jejich cena přes soukromý prodej se může blížit i jedné miliardě korun.
Pod kapotou vozu je vidlicový dvanáctiválec o objemu 3.0 litru, spolupracující s pětistupňovou manuální převodovkou, která posílá výkon 302 koní a 294 Nm točivého momentu na zadní kola Už V roce 1962 tak dokázalo malé sportovní kupé uhánět až 290 km/h.
zdroj: Ferrari, Worldcarfans
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?