Prvním vozidlem s tímto, dnes již kultovním pohonem všech kol, bylo Audi Quattro, kupé jenž automobilka představila v roce 1980 na ženevském autosalonu a významně tak ovlivnila světový trh, respektive započala s novým trendem a to pohonem všech kol v automobilech primárně určených na běžné komunikace.
Tenkrát zřejmě nečekala, že systém quattro bude mít takový úspěch. Například minulý rok bylo ze všech prodaných modelů Audi 44% s pohonem všech kol, tedy systémem quattro.
„Poctivé“ quattro je osvědčenou technikou, která skýtá mezinápravový diferenciál a vskutku funguje dokonale. Čím dál častěji je však nahrazován mezinápravovou spojkou Haldex a to především v menších modelech.
Jubilejním vozem s pohonem quattro s číslovkou 6 000 000 bylo Audi SQ5 TDI quattro v šedé metalíze. Tento konkrétní kus poputuje do USA, kde si majitel bude moci užívat perfektního přenosu 313 koní na vozovku. Dvojitě přeplňovaný třílitrový turbodiesel v kombinaci s pohonem všech kol zrychlí z 0 na 100 km/h během pouhých 5,1 sekundy. Přitom se jeho kombinovaná spotřeba ustálí na hodnotě 7,2 litru na 100 km.
Zdroj: Audi