Audi slaví významné jubileum. Právě vyrobila vůz s pohonem quattro s číslem 6 000 000, konkrétně šlo o Audi SQ5 TDI quattro.
Prvním vozidlem s tímto, dnes již kultovním pohonem všech kol, bylo Audi Quattro, kupé jenž automobilka představila v roce 1980 na ženevském autosalonu a významně tak ovlivnila světový trh, respektive započala s novým trendem a to pohonem všech kol v automobilech primárně určených na běžné komunikace.
Tenkrát zřejmě nečekala, že systém quattro bude mít takový úspěch. Například minulý rok bylo ze všech prodaných modelů Audi 44% s pohonem všech kol, tedy systémem quattro.
„Poctivé“ quattro je osvědčenou technikou, která skýtá mezinápravový diferenciál a vskutku funguje dokonale. Čím dál častěji je však nahrazován mezinápravovou spojkou Haldex a to především v menších modelech.
Jubilejním vozem s pohonem quattro s číslovkou 6 000 000 bylo Audi SQ5 TDI quattro v šedé metalíze. Tento konkrétní kus poputuje do USA, kde si majitel bude moci užívat perfektního přenosu 313 koní na vozovku. Dvojitě přeplňovaný třílitrový turbodiesel v kombinaci s pohonem všech kol zrychlí z 0 na 100 km/h během pouhých 5,1 sekundy. Přitom se jeho kombinovaná spotřeba ustálí na hodnotě 7,2 litru na 100 km.
Zdroj: Audi
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?