Audi slaví významné jubileum. Právě vyrobila vůz s pohonem quattro s číslem 6 000 000, konkrétně šlo o Audi SQ5 TDI quattro.
Prvním vozidlem s tímto, dnes již kultovním pohonem všech kol, bylo Audi Quattro, kupé jenž automobilka představila v roce 1980 na ženevském autosalonu a významně tak ovlivnila světový trh, respektive započala s novým trendem a to pohonem všech kol v automobilech primárně určených na běžné komunikace.
Tenkrát zřejmě nečekala, že systém quattro bude mít takový úspěch. Například minulý rok bylo ze všech prodaných modelů Audi 44% s pohonem všech kol, tedy systémem quattro.
„Poctivé“ quattro je osvědčenou technikou, která skýtá mezinápravový diferenciál a vskutku funguje dokonale. Čím dál častěji je však nahrazován mezinápravovou spojkou Haldex a to především v menších modelech.
Jubilejním vozem s pohonem quattro s číslovkou 6 000 000 bylo Audi SQ5 TDI quattro v šedé metalíze. Tento konkrétní kus poputuje do USA, kde si majitel bude moci užívat perfektního přenosu 313 koní na vozovku. Dvojitě přeplňovaný třílitrový turbodiesel v kombinaci s pohonem všech kol zrychlí z 0 na 100 km/h během pouhých 5,1 sekundy. Přitom se jeho kombinovaná spotřeba ustálí na hodnotě 7,2 litru na 100 km.
Zdroj: Audi
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.