Sportovní Ford Focus ST levnější o bezmála 200 tisíc korun. Jak je to možné?
Máte rádi americkou značku Ford a její modely? Po přečtení této zprávy se Váš vztah k ní jistě zlepší. Automobilka včera vydala tiskové prohlášení, kterým upozorňuje na nový ceník výrobce. Ten má být pro zákazníky přehlednější právě jednotnými a nižšími cenami u většiny modelů.
Sportovní nadšence zaujme zřejmě nejsilněji cenovka u nového Focusu ST. Částka na ní poklesla o nezanedbatelných 200 tisíc korun. Klasický pětidveřový hatchback tak vyjde na 659 990 korun, kombi pak na 689 990 korun. Podobně zajímavě zní i 429 990 korun za obdobně přijatou Fiestu ST.
Pokud se zadíváme po konkurenci, vše nám automaticky docvakne. Vždyť velice povedený Golf GTI dnes zakoupíme za rovných 613 900 korun, Astru OPC za 633 900 korun. Nadsazená cena tak byla zdá se hlavní překážkou dobrých prodejů.
Vůz s 250 k, točivým momentem 360 N.m, maximální rychlostí 248 km/hod a spotřebou 7,2 l/100 km se tak stává, podobně jako Fiesta, velmi zajímavým a lákavým zbožím. Zda tak prodejci modrého oválu přijdou o své prsty, stejně jako o manžety košil, brzy uvidíme a poznáme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?