Dlouholetí rivalové ve světě čtyř kol svádí urputné boje o nové zákazníky. Nejlépe si vede BMW, za patami má Audi i Mercedes
Odvěcí rivalové ve světě automobilového průmyslu, BMW, Audi a Mercedes-Benz, svádějí stejně jako každý rok tvrdé boje o nové zákazníky. Navzdory špatné ekonomické situaci většiny států a obyvatelstva na evropském kontinentě, hlásí výše zmiňované značky prodejní růst. Svůj díl z koláče si uřízl čínský, indický, ruský a americký trh.
Trojice zde zaznamenala úspěch, květnové prodeje stouply v řádu několika procent, což je cifra cca mezi 100 a 150 tisíci vozy dle té či oné automobilky.
Nejlépe si vedlo BMW. Oproti roku 2012 výrobce zaznamenal o 7,8% nově registrovaných vozů více. Cifra činí necelých 140 tisíc úspěšně uzavřených smluv a prodaných vozů. Podobně kladně hodnotí své úspěchy i druhé Audi. Ten zvýšil o 6,7% (137 tisíc vozů), trojcípou hvězdou ve znaku uzavírá Mercedes.
Výrobci počítají s podobným průběhem i do budoucna. Evropský trh je momentálně mimo hlavní zájem importérů, trhem číslo jedna tak zůstává Čína. Uvidíme, jak dlouho tato situace vydrží. Svět se vyvíjí a my s ním.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?