McLaren míří vysoko a jeho nový model P1 je velmi očekáván. Nové video ukazující testy nového supersportu proto nemůžeme pominout.
McLaren se konečně po dlouhé době pustil do vývoje vlastního supersportu. Je jím model MP4-12C a jeho jízdní schopnosti se ukázaly být špičkovými, ačkoliv značka nemá v tvorbě silničních vozů tak velké zkušenosti jako Ferrari či Lamborghini.
Na menší model nyní má navázat větší varianta P1, která bude útočit na nejvyšší příčky v hierarchii supersportů. Jeho úkolem je vzít si to nejlepší z menšího sporťáku a přidat k tomu technologie z Formule 1. Základem tak bude monokok odvozený z MP4-12C, do jehož útrob bude usazený osmiválec s objemem 3,6 litru. Potud tedy totéž.
Pod kapotou se ale kromě běžného motoru bude nacházet také systém KERS odvozený z Formule 1. Díky hybridnímu systému by špičkový výkon měl přesahovat hodnotu 800 koní, což spolu s nízkou hmotností umožní zrychlení z klidu na stovku kolem tří sekund.
Vyrobeno bude pouze 500 kusů a lze očekávat, že většina z nich je již přinejmenším zamluvena. Očekává se cena převyšující milion dolarů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?