Chevrolet Corvette sedmé generace se pomalu chystá. Automobilka čas od času vypustila nějakou vábničku, nyní se ale ukázala celá příď nového vozu. Byť jen v obrysech.
Chevrolet Corvette byl po stránce vzhledu povětšinou úspěšným vozem. Sedmá generace chce tento trend potvrdit. Jak je již zvykem u Corvetty, nabídnuta bude dlouhá příď ukrývající silný motor. Sezení umístěné skoro až na zadních kolech způsobí tu pravou radost z řízení.
Skica přídě budoucího vozu unikla díky servisnímu manuálu. Stránka kolující internetem ukazuje deflektor, který má za účel přivádět dostatek vzduchu pro chlazení brzd. Aby se mechanik nespletl v tom, pod kterou část vozu se podívat, je zobrazena také příď vozu.
Chevrolet nám informace o Corvettě dávkuje už delší dobu. Díky tomu například víme, že novinka bude mít pod kapotou osmiválcový motor o objemu 6,2 litru, který vyprodukuje 456 koní, tedy o 30 více než dosud. Válce je možné kvůli snížení spotřeby vypínat, využito je také moderního variabilního časování ventilů a přímého vstřiku paliva.
Z čeho se skládá motor pro Corvettu?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?