Škoda zahájila v Mladé Boleslavi sériovou výrobu nového kompaktního vozu Rapid. Na trh bude model uveden na podzim letošního roku, informovala Škoda ve čtvrtek s tím, že výstavní premiéru bude mít Rapid na autosalonu v Paříži koncem září.
"Zahájení sériové výroby modelu Škoda Rapid je pro nás mimořádným okamžikem. Tento vůz stanoví nová měřítka ve třídě kompaktních vozů a je důležitým pilířem naší Růstové strategie 2018," uvedl předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland.Podle jeho slov se celý tým společnosti Škoda na tento den připravoval s velkým úsilím. "Od čtvrtka bude z linky sjíždět nový Rapid. Tento automobil bude našimi zákazníky přijat velice pozitivně a dále posílí postavení značky Škoda na mezinárodních trzích," předjímá Winfried Vahland.Škoda Rapid bude v Mladé Boleslavi sjíždět z linky jako třetí modelová řada, současně s modely Fabia a Octavia. Pro výrobu modelu Rapid a připravované nové generace modelu Octavia společnost Škoda v současné době modernizuje a rozšiřuje řadu výrobních provozů ve svém mateřském závodě.Kapacita výrobní linky jedna v Mladé Boleslavi bude podle vyjádření automobilky postupně zvýšena z 800 na 1 200 vozů denně. "Toto rozšíření za současného chodu výroby na obou linkách je mistrovským logistickým a stavebním výkonem našeho výrobního, plánovacího a logistického týmu," zakončil Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda pro oblast výroby a logistiky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?