Jedna z britských nejznámějších ikon, mýty opředený Stonehange, se stal námětem pro sochu, vytvořenou týmem Tommyho Guna. Sousoší s názvem Citihange bylo vytvořeno na počest modelu Škoda Citigo, který je v těchto dnech uváděn na britský trh.
Celé sousoší, které bylo vytvořeno pouze z kusů starých automobilů, je umístěno v Londýnském Southbanku. Na výstavbu bylo použito 18 autovraků, které jsou poskládány v kruhu do tvaru, podobnému jako má Stonehenge. Každá část sousoší dosahuje výšky přes pět metrů. Váha clé struktury činí 36 tun.
Podle slov tvůrců, bylo celé sousoší postaveno za méně než 12 hodin a bylo navrženo tak, aby přežilo i vítr o síle hurikánu.
Autor projektu, Tommy Gun prohlásil: "Projekt Citihenge pro nás byl velkou výzvou. Stonehenge je obrovská, ikonická struktura a přesně o tento pocit jsme se snažili i u projektu Citihenge. Celý jsme jej vytvořili pouze z částí ze starých automobilů. Touto prací jsem si připomněl své mládí, kdy jsem vyrůstal na farmě a bavil se tím, že jsem vytvářel nové věci z částí starých."
Britská odnož automobilky Škoda nás zásobuje jednou originální reklamou za druhou. Z minulosti můžeme zmínit například reklamy na model Fabia, kde byl celý automobil upečen jako dort, nebo model Fabia RS, který byl tvořen bandou "drsňáků", případně Octavia RS, která byla upravena tak, že zajela rychlostní rekord své kategorie na solných pláních v Bonneville. Projekt Citihange, je tak další ukázkou britské tvořivosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.