Jedna z britských nejznámějších ikon, mýty opředený Stonehange, se stal námětem pro sochu, vytvořenou týmem Tommyho Guna. Sousoší s názvem Citihange bylo vytvořeno na počest modelu Škoda Citigo, který je v těchto dnech uváděn na britský trh.
Celé sousoší, které bylo vytvořeno pouze z kusů starých automobilů, je umístěno v Londýnském Southbanku. Na výstavbu bylo použito 18 autovraků, které jsou poskládány v kruhu do tvaru, podobnému jako má Stonehenge. Každá část sousoší dosahuje výšky přes pět metrů. Váha clé struktury činí 36 tun.
Podle slov tvůrců, bylo celé sousoší postaveno za méně než 12 hodin a bylo navrženo tak, aby přežilo i vítr o síle hurikánu.
Autor projektu, Tommy Gun prohlásil: "Projekt Citihenge pro nás byl velkou výzvou. Stonehenge je obrovská, ikonická struktura a přesně o tento pocit jsme se snažili i u projektu Citihenge. Celý jsme jej vytvořili pouze z částí ze starých automobilů. Touto prací jsem si připomněl své mládí, kdy jsem vyrůstal na farmě a bavil se tím, že jsem vytvářel nové věci z částí starých."
Britská odnož automobilky Škoda nás zásobuje jednou originální reklamou za druhou. Z minulosti můžeme zmínit například reklamy na model Fabia, kde byl celý automobil upečen jako dort, nebo model Fabia RS, který byl tvořen bandou "drsňáků", případně Octavia RS, která byla upravena tak, že zajela rychlostní rekord své kategorie na solných pláních v Bonneville. Projekt Citihange, je tak další ukázkou britské tvořivosti.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.