Lego se společně s Mercedesem rozhodlo oslavit 60 let jednoho z nejfantastičtějších užitkových vozidel na světě. Unimog se zkrátka stal legendou.
V terénu dokáže téměř cokoliv, na obřích kolech ho každý bezpečně pozná a je možné na něj nainstalovat bezpočet nástaveb. Unimog.
Původně měl být vyvinut pro zemědělství. Traktory byly příliš jednoúčelné, proto bylo vyvinuto vozidlo splňující přísné terénní nároky, ale také velkou variabilitu. Jedním z typických znaků Unimogů je dodnes kabina posunutá co nejvíce dopředu. Docílilo se tak maximálně dlouhé ložné plochy.
První Unimogy vyráběla ještě firma Gebrüder Boehringer od roku 1948, o tři roky později však výrobu koupila značka Mercedes a začala psát legendu. Unimogů se v historii vyrobila celá řada a vyrábí se dodnes. Všem byla společná původní myšlenka kompaktní kabiny, skvělého průjezdu terénem a variability. Unimogy tak mohou čistit naše chodníky, pluhovat silnice a zároveň jezdit jako doprovodná vozidla na Dakaru nebo fungovat jako posunovací stroje na železnici.
Model od společnosti Lego poměrně věrně kopíruje vzhled současného Unimogu. A nejen vzhled, také funkci. V modýlku najdeme také věrně vytvarovaný motor s funkčními písty a klikovou hřídelí. Lego Unimogu je vybaveno také drapákem na rameni, které je možno pneumaticky ovládat.
Zmenšenina v měřítku 1:13 nebude z nejlevnějších, obchody si za ni naúčtují asi 190 euro (4650 Kč).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?