Mazda je nucena svolat do servisů 52 tisíc modelů 6 a to kvůli mimořádně kurióznímu problému, jeho palivové nádrže si totiž oblíbili neoblíbení spoluobyvatelé této planety, pavouci.
Je opravdu s podivem, jaké náhody mohou hrát roli v některých nehodách. Mazda zjistila, že asi v několika desítkách případů praskly Mazdám 6 palivové nádrže. Tato nepříliš obvyklá závada proto byla zkoumána a byl určen i viník - šlo o pavouky.
Palivové vedení Mazdy totiž skýtá až překvapivě dobrý úkryt pro tyto osminohé přátele, kteří si začali tkát sítě přímo na vyrovnávacím systému nádrže. Nemohlo se tak stát nic jiného, než že se systém zacpal a nebohý pavouk způsobil protržení nádrže. Čerpadlo totiž nepřestalo odčerpávat palivo z nádrže, ale tlak uvnitř nebyl nijak kompenzován, vznikl tak podtlak, na který není nádrž stavěna.
Arachnofobická svolávačka překontroluje stav palivových nádrží a vymění ventil za jiný, pavoukům odolný.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?