Mitsuoka je poměrně známý japonský malosériový výrobce. Dělá mnoho zajímavých vozů a jedním z nich se brzy stane i elektrický roadster Himiko.
Elektrickými verzemi různých vozů se to jenom hemží, ale je třeba říci, že o tomto voze má smysl napsat. Mitsuoka si vyhrála s elektrifikací svého Himika a nadělila mi velmi solidní dojezd, který činí 550 kilometrů a to už je hodnota, se kterou se dá počítat. Takový dojezd nemá ani značná část vozů s klasickou koncepcí, byť je jasné, že v tomto případě následuje po ujetí této vzdálenosti nucená dlouhá pauza na dobití baterií. Každopádně jde o krok správným směrem.
Jako zdroj energie slouží lithium-polymerové baterie, které živí asynchronní motor o nezveřejněném výkonu. Síla jde přes dvoustupňovou převodovku na kola.
Vůz je založen na technice Mazdy MX-5, standardně má pod kapotou čtyřválcový dvoulitr.
Mitsuoka Hamiko bude k objednání ještě letos.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?