Poté co byla podepsána dohoda mezi Saabem a BMW o sdílení zážehových přeplňovaných šestnáctistovek se chystá i společní vývoj nové platformy.
Obě automobilky potřebují pro své připravované modely novou platformu s pohonem předních kol. Nyní to vypadá že se v rámci úspor nákladů budou na vývoji podílet společnými silami.
BMW připravuje konkurenta pro úspěšný model Audi A1 a Saab pracuje na kompaktu 9-2 zacíleném na majetnější klientelu po vzoru MINI. Pro Saab vlastněný nizozemským Spykerem je spolupráce s jinou automobilkou téměř nutností, po oddělení od koncernu GM nemá patřičné vývojové kapacity a především tím výrazně sníží vývojové náklady.
Je tedy možné, že se na trhu objeví na společné platformě a i se stejným agregátem nové BMW, MINI i Saab 9-2. Je to poměrně paradoxní situace, protože se bude jednat o přímé konkurenty na trhu. Proti nim budou stát ještě zmíněné Audi A1 a také Citroën DS3.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?